ליטוש דק לפני שימון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ליטוש דק לפני שימוןרצפת הדק בגינה שלכם כבר לא נראית יפה ומבריקה כמו שהיא הייתה בעבר, והסיבות לכך יכולות להיות רבות ומגוונות – החל מאבק ולכלוך רב שהצטבר עליה במהלך השנים, כתמים שמנוניים שפגעו באיכות ובמראה של צבע העץ, מפגעים סביבתיים כתוצאה מגשמים או שמש ישירה וגם עצי הפי והצמחים בגינה עשויים לגרום נזק מסוים ללוחות העץ הרגישים.

במקרים כאלו רצוי לחדש את רצפת הדק באמצעות בעל מקצוע מוסמך בתחום חידוש רצפות פרקט ודק. בעל המקצוע יגיע עד אליכם כדי לבצע ליטוש דק לפני שימון מחדש של לוחות העץ, כך שהרצפה תחזור להיות מבריקה ויפה כבעבר. במה התהליך כרוך, כמה זה יעלה לכם ואיזה עוד דברים חשוב לדעת בנושא? נדבר על הכל בשורות הבאות.

ליטוש דק – למה צריך ללטש את הדק?

ליטוש דק הינה פעולה שנועדה לרענן ולחדש את רצפת הדק הקיימת ובכך לחסוך את הטרחה והכסף הכרוכים בהחלפת לוחות העץ ללוחות חדשים. דק עשוי לרוב מלוחות של עץ מלא מסוגים שונים כמו עץ אורן, עץ איפאה, עץ טיק בורמזי וגם דק שעשוי מעץ במבוק. בנוסף לסוגים הללו, ישנן רצפות דק המורכבות מלוחות של עץ סינטטי, שזהו חומר גלם מעובד ולא טבעי המעניק מראה של עץ אך איכותו ועמידותו פחותה מזו של עץ מלא.

כאשר עולה הצורך לבצע ליטוש דק לפני שימון, המטרה היא לנקות באופן עמוק ויסודי את רצפת העץ ובמקביל להחזיר לה את המראה הטבעי והמרשים של העץ המלא באמצעות מכשיר ליטוש ייעודי. מכשיר הליטוש מבצע הסרה מלאה אך מבוקרת של שכבה דקה מרצפת העץ, כך שנחשפת שכבה חדשה של לוחות העץ המעניקה לכל שטח הרצפה מראה מחודש ומבריק.

מה היתרונות של ליטוש וחידוש דק?

פעולת הליטוש של רצפת הדק מבצעת למעשה חידוש מלא לכל לוחות העץ הקבועים בצפת הדק, כשפעולה זו משפיעה גם על המראה של הרצפה וגם על הניקיון שלה. בשונה מסוגי ריצוף אחרים, לא ניתן לנקות רצפות דק עם מים וסבון כדי לשמור על המראה הנקי והמבריק שלהן, כיוון שמים עשויים לגרום נזק בלתי הפיך ללוחות העץ עד כדי שחיקה, ריקבון או התרוממות של הלוחות ממקומם. 

לכן הפעולות השוטפות אותן ניתן לעשות כדי לנקות ולתחזק את רצפת העץ כוללות שאיבה עם שואב אבק, או טאטוא עם מטאטא, כשאת הניקוי היסודי משאירים לבעל מקצוע שמבצע ליטוש של הדק ושימון שלו לאחר הניקיון. כיוון שמדובר על פעולת תחזוקה יסודית המסירה שכבה דקה של הדק, רצוי לבצע אותה פעם עד פעמיים בשנה כדי לתחזק בצורה נכונה את רצפת העץ.

ליטוש דק לפני שימון – במה התהליך כרוך?

הכל תלוי במצב הדק, כיוון שרצפת דק שזקוקה לחידוש שוטף אחת לשנה או חצי שנה תהיה כרוכה בתהליך ליטוש בסיסי ופשוט יחסית, ואילו רצפת דק מוזנחת שלא עברה בשנים האחרונות תהליכי ליטוש תצטרך תהליך ליטוש גדול ומורכב יותר.

פעולת הליטוש הבסיסית כוללת שלושה שלבים:

  • ליטוש – באמצעות מכונת ליטוש השכבה העליונה של רצפת הדק מוסרת, וכך נחשפת שכבה נוספת של לוחות העץ שהיא מבריקה יותר. 
  • ניקיון – לאחר הליטוש מתבצעת פעולת ניקיון שנועדה לנקות לעומק לוחות העץ את האבק והלכלוך שהצטבר עליהם. פעולה זה נעשית באמצעות מפוח עוצמתי שמצליח להוציא בקלות לכלוך שנתפס בין חריצי הלוחות.
  • שימון – השלב האחרון הוא תהליך של שימון כל רצפת הדק המחודשת, שזוהי פעולה שתעניק ללוחות העץ מראה חדש ומבריק יותר שגם יישמר למשך תקופה של חצי שנה לפחות. 

קראו עוד: כמה זמן לוקח ללטש דק מעץ

למה חשוב לשמן את הדק לאחר תהליך הליטוש?

על מנת ששכבת השמן/לכה תיתפס בצורה הטובה ביותר על פני כל רצפת הדק, חייב לבצע ליטוש דק לפני שימון הלוחות בכדי ששכבת השמן תהיה אפקטיבית. השמן שמיושם על גבי משטח הדק מוכרח להיות מסוג של שמן מינרלי ייעודי עבור עץ, כיוון שתכונות החומר יאפשרו לו לחדור לעומק שכבת העץ ולשמור עליו לח ועמיד מבלי לייבש אותו – כיוון שלוחות עץ יבשים עלולים להתבקע, להתעוות ולצבור בלאי משמעותי כתוצאה מהתייבשות יתר.

מהי העלות של ליטוש וחידוש רצפת דק?

תהליך הליטוש והחידוש של רצפת הדק כרוך בעלות משתנה על פי גודל השטח של הדק, וכן מצבם הכללי של לוחות העץ. חידוש בסיסי הכולל ליטוש, ניקוי ושימון יעלה 30-40 ₪ למ"ר של הרצפה כשלרוב שטח רצפה גדול יותר יכול להוזיל את העלויות לכל מ"ר. פעולת חידוש דק מורכבת יותר הכרוכה בנוסף לפעולות הבסיסיות גם הסרת צבע, ניקוי עם לחץ מים וצביעה מחדש של הלוחות עשויה לעלות בין 80-95 ₪ לכל מ"ר של רצפת הדק. 

קראו עוד: מחירון דקים

איזה בעל מקצוע יכול לבצע ליטוש דק לפני שימון?

בין אם אתם צריכים לבצע רק ליטוש לרצפת הדק או זקוקים לחידוש מלא ומורכב של דק בעייתי, בעל המקצוע המתאים לכך יהיה אדם המתמחה בעבודות עץ ובפרט חברות המתמחות בהתקנה וטיפול ברצפות דק ופרקטים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

משה ליטוש פרקטים

אנחנו מציעים שירותי ליטוש פרקטים ודקים במחירים נוחים, שירות מהיר ואמין. אנחנו מתמחים בליטוש פרקטים ודקים מכל הסוגים בעזרת הכלים המתקדמים ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:
053-3524891