חידוש דק אורן

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חידוש דק אורןרצפת דק בגינת הבית מהווה חיפוי קרקע נהדר, אם מבחינת נוחות ואם מבחינת מראה ועיצוב. לוחות העץ של רצפת הדק משתלבים באופן מושלם עם הנוף הטבעי שבחוץ, והמגע שלהם נעים לדריכה, ישיבה ומשחק בכל עונה בשנה. רצפת דק מעניקה תיחום פרקטי לאזורים מסוימים בגינה, אך כדי שהיא תישמר למשך תקופה ארוכה חשוב לנקות ולתחזק אותה בהתאם.

כיום אפשר להתקין רצפות דק מלוחות עץ מלא העשויים מעצים שונים, כשהבחירה הפופולרית היא להתקין רצפת דק מעץ אורן. עלויות ההתקנה הן אטרקטיביות ומשתלמות, אך חשוב להבין כי רק באמצעות פעולת חידוש דק אורן אפשר יהיה להמשיך וליהנות מרצפת העץ למשך עשרות שנים.

מהן התכונות של עץ אורן?

השימוש בעץ אורן כלוחות עץ לשימושים מגוונים כמו ריהוט פנים וחוץ הוא נרחב, כך שבין הדברים שניתן לעשות איתו הוא גם התקנה של רצפת עץ יפה, איכותית ופרקטית לשימוש. עץ האורן הוא בגווני חום-צהוב, ויש לו תכונות של חוזק ועמידות לצד גמישות רבה ולכן הוא אחד מהעצים הפופולריים כיום בתעשייה באמצעותו אפשר לעצב שלל אלמנטים.

רצפת דק העשויה אורן היא יפה ומשתלבת מצוין בכל חצר או גינה, אך כיוון שהרצפה נמצאת בחלל פתוח החשוף למפגשים סביבתיים ופגעי מזג אוויר לוחות העץ הופכים רגישים יותר. לכן ההמלצה היא להתקין מעל שטח רצפת הדק פרגולה שתעניק כיסוי חלקי ומיטבי ללוחות מפני גשמים רבים ושמש ישירה, כשבמקביל חשוב לא לוותר על פעולות תחזוקה לשימור העץ.

חידוש דק אורן – במה זה כרוך?

בשונה מלוחות עץ אחרים המשמשים לחיפוי קרקע ויצירת משטחי דק לגינה, דק אורן נחשב לרגיש ועדין יותר ולכן הטיפול בו יהיה שונה מדקים אחרים. הפעולה הבסיסית והשוטפת שיש לבצע לדק אורן היא ניקוי ושימון, כשהניקוי נעשה באמצעים יבשים בלבד כמו מטאטא או שואב אבק המסירים אבק, חול ולכלוך אחר ולאחר מכן מיושם שמן מינרלי המחזק את עמידות העץ ומגן עליו מפני מפגעים ולכלוך נוסף.

ישנם מקרים בהם רצפת דק האורן צוברת לכלוך עיקש הדורש ניקיון עמוק ויסודי יותר, ולכן יש להיעזר בחומרי ניקוי חזקים וייעודיים ללוחות עץ אורן. במקרים כאלו חידוש דק אורן יעשה על ידי בעל מקצוע מוסמך, שיידע באילו חומרי ניקוי להשתמש, כיצד להסיר את הלכלוך בצורה יסודית ואיך ליישם את שכבת השימון לשימור הריצוף.

מתי צריך לבצע ליטוש לרצפת הדק?

כשמדברים על ניקוי ותחזוקה שוטפת של רצפות דק, נהוג לבצע גם פעולה של ליטוש הרצפה לצורך ניקיון עמוק ויסודי של לוחות העץ. פעולת הליטוש נועדה כדי לחשוף שכבה חדשה של רצפת העץ, ולכן זו פעולה שנעשית ברצפות דק שאיבדו מהצבע שלהן או שעבר זמן רב מאז הפעם האחרונה שהן עברו ניקיון ותחזוקה. חידוש דק אורן באמצעות ליטוש לעיתים לא יהיה מומלץ או רלוונטי, כיוון שמדובר כאמור על עץ עדין ורגיש יחסית שעשוי להינזק בצורה משמעותית אם לא מקפידים על ניקיון ותחזוקה שוטפת ונכונה שלו.

למה מומלץ ליישם שמן ולא לכה על הדק?

שימון דק היא פעולה מומלצת וחשובה למרבית רצפות הדק, כיוון ששכבת השמן מעניקה הגנה ללוחות העץ וגם שומרת עליהם מבריקים ויפים. כשעולה הצורך לתחזק ולשמר אלמנטים העשויים עץ מלא, נהוג ליישם עליהם שכבת לכה שהוא חומר שומני המעניק הגנה מפני שריטות ושחיקה. במקרה של חידוש דק אורן ושמירה עליו, מומלץ להימנע ממריחת לכה לשימור והגנה על לוחות העץ ולהעדיף ליישם שמן מינרלי.

למרות ששכבת הלכה נותנת הגנה מרבית לעץ מפני שחיקה, מפגעים סביבתיים וגם מזיקים היא מפרישה שרף העשוי להזיק ללוחות העץ ולגרום לכתמים לא אסתטיים. שמן מינרלי לעומת זאת יכול להיספג בתוך לוחות העץ, שומר עליהם לחים ומונע התייבשות שלהם ולא מותיר כתמים. לפני שמשתמשים בשמן מינרלי לשימון רצפת הדק, חשוב לוודא כי מדובר על שמן ייעודי למשטחי עץ.

צביעת דק אורן – מתי זה הכרחי?

רצפת דק אורן שלא עברה תחזוקה למשך זמן, או עברה תחזוקה לא נכונה, עשויה להיראות מלוכלכת ולא אסתטית בעיקר בגלל איבוד הצבע הטבעי של לוחות העץ. במקרים כאלה יידרש לעשות פעולת צביעה של רצפת הדק, באמצעות צבע ייעודי עבור דקים. כדי ששכבת הצבע תיתפס בצורה מיטבית, יש צורך לנקות ביסודיות את כל משטח הדק ובמידת הצורך גם להסיר את שכבת הצבע הקיימת באמצעות מסיר צבע מיוחד.

בתהליך של חידוש דק אורן וצביעתו מחדש, יש לנקות את כל רצפת הדק באמצעות גרניק המתיז לחץ מים בעוצמה רבה להסרה יסודית של כל הלכלוך. הצביעה של הדק נעשית רק לאחר ייבוש מלא של כל השטח, כשלאחר הצביעה חשוב לא לשכוח ליישם שמן מינרלי על לוחות העץ להגנה עליהם.

האם כל אחד יכול לעשות חידוש דק אורן?

התשובה לכך תלויה במצב הדק והאם מדובר על חידוש וניקוי בסיסי או חידוש מורכב יותר. ניקיון וחידוש שוטף יכול להיעשות באופן עצמאי עם שימוש בחומרי ניקוי ושימון מתאימים, כשעבודת החידוש המורכבת יותר נשמרת לידיהם של בעלי מקצוע מוסמכים בתחום.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

משה ליטוש פרקטים

אנחנו מציעים שירותי ליטוש פרקטים ודקים במחירים נוחים, שירות מהיר ואמין. אנחנו מתמחים בליטוש פרקטים ודקים מכל הסוגים בעזרת הכלים המתקדמים ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:
053-3524891