חידוש מדרגות עץ

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חידוש מדרגות עץחידוש מדרגות העץ הוא רעיון טוב מאוד אם אתם רוצים להעניק לגרם המדרגות שלכם מראה חדש ורענן, ולהפוך אותו למשהו שנראה יותר כמו גרם מדרגות מודרני. עם זאת, במקרים מסוימים צריך גם שיפוץ מדרגות עץ. הנה כמה דגשים בנושא, המשיכו לקרוא. 

מדרגות עץ עשויות לרוב מעץ אלון, עץ גושני, בוק ועוד, שיכולים להיות עמידים במיוחד לאורך זמן. אבל עם זאת, גם מדרגות עץ מאוד איכותיות עשויות להצריך חידוש בשלב מסוים או אפילו שיפוץ. אם אתם שוקלים לשפץ או לחדש את מדרגות העץ שלכם, אז מאמר זה יספק לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת, בואו נתחיל עם סוגי העצים השונים.

סוג מדרגות העץ יקבע את סוג התחזוקה שהן יצריכו 

מדרגות עץ עשויות לרוב מסוגים שונים של עץ, כולל אלון, אורן ואגוז, בוק ועוד, כאשר סוג העץ המשמש למדרגות יקבע באיזו תדירות יש צורך בשיפוץ או חידושן. אורן, למשל, הוא עץ רך ויש לו סיכוי גבוה יותר לסבול מנזקי מים שעלולים לגרום לו להירקב. יש לטפל באורן עם חומר איטום שקוף וחומרי שימון כל כמה חודשים, כדי למנוע ממנו להירטב.

אלון, מאידך, הוא עץ קשה יותר מעץ האורן ויש לו יותר עמידות בפני נזקי מים מאשר לאורן. כמו כן, יש לו גם שמנים טבעיים שמגנים עליו מפני ריקבון בתנאי לחות. עוד דוגמה היא אגוז, שהוא עץ קשה עמיד ויכול להחזיק מעמד לאורך שנים מבלי שיזדקק לשום טיפול או עבודות שיפוץ משמעותיות.

בעיות במדרגות עץ שיצריכו חידוש או תיקון 

בגדול, מדרגות עץ הן בדרך כלל חזקות מספיק כדי להחזיק מעמד שנים רבות ואף יכולות לעמוד במשקלם של רהיטים כבדים. עם זאת, בעיות מסוימות במדרגות עץ עשויות לדרוש חידוש או שיפוץ. למשל, עץ אשר ניזוק על ידי מים או נוזלים אחרים, מקרים בהם העץ התעוות או שמא המדרגות נסדקו, כאשר יש בעיה של הבדלי גובה לא סימטריים בגרם המדרגות ועוד. 

באופן כללי, אחת הבעיות הנפוצות ביותר במדרגות עץ היא, שהן עלולות להתעוות עם הזמן. הסיבה לכך היא שהעץ מתרחב ומתכווץ בתגובה לשינויים ברמות הלחות, בתגובה לסוג האקלים, בתגובה לתנאים סביבתיים ועוד. בעיה נוספת במדרגות עץ היא, שהן עלולות לפתח סדקים עקב התרחבות והתכווצות העץ. כך או כך, חידוש מדרגות עץ בשלב זה יהיה הכרחי. הדרך הקלה ביותר לתקן את הבעיות הללו היא על ידי ליטוש מחדש של שכבת צבע או לכה חדשה, אבל זה לא יעבוד אם יש בעיות מבניות משמעותיות כמו סדקים או עיוות.

באילו מקרים צריך לשייף מדרגות עץ?

ברוב המקרים יש צורך בשיוף מדרגות עץ משתי סיבות: 1) אם הן זקוקות לגימור חדש. 2) אם הן עברו שיוף בעבר אך הן נשחקו ונוצרו כעת הבדלי גובה לא סימטריים ביניהן. לפיכך, שיוף מדרגות עץ צריך להיעשות כאשר המדרגות אינן תקינות וזקוקות לשיוף ולכה יסודיים.

חשוב לשים לב ולדעת, השיוף לא רק מסיר את הלכלוך מפני השטח של העץ, אלא גם מסיר כל כתמים, סימנים ושריטות. השיוף גם מסיר כל צבע או לכה מתקלפים שאולי הצטברו על פני העץ. חשוב מאוד לציין, במקרה של מדרגות עץ, עדיף לשייף אותן כשהן יבשות ולא רטובות. חשוב לציין שיש מקרים שבהם לעולם לא כדאי לשייף את המדרגות. למשל, אם הן עשויות מעץ אורן או ארז. עצים אלו מכילים שמנים שעלולים לגרום לתגובה עם הכימיקלים בחומרים משמרים לעץ, ולגרום לגימור שלכם להתקלף עם הזמן.

קראו עוד: תיקון מדרגות עץ

מדוע צריך לשמן מדרגות עץ?

אחד הדברים החשובים ביותר שאתם יכולים לעשות הוא, לשמן מדרגות בשמנים טבעיים או לכות כל כמה חודשים. זה יעזור לשמור על מדרגות העץ שלכם, ויעזור להן להיראות טוב תוך הגנה עליהן מפני בלאי. כדאי לדעת, שמן משמש על מדרגות עץ מכיוון שהוא עוזר לאטום את העץ. זאת, על מנת להגן עליהן מפני נזקי מים, לחות ואלמנטים אחרים שעלולים לגרום לעץ להתעוות, להיסדק ולבעיות לאורך זמן. 

בתוך כך, ישנן שתי דרכים עיקריות שבהן תוכלו לשמן את מדרגות העץ שלכם ולהוביל לשימור הנכון שלהן. הדרך הראשונה היא על ידי מריחת ציפוי מגן של לכה על העץ, כאשר הדרך השנייה היא על ידי מריחת חומר איטום חודר שייספג בעץ ויגן עליו מפני רטיבות.

כמה עולה חידוש מדרגות עץ?

עלות חידוש מדרגות עץ תלויה באורך, במצב התחזוקתי שלהן ובגובה גרם המדרגות. וכמו כן, העלות נקבעת גם לפי סוג העץ של המדרגות שלכם וסוג התחזוקה שהוא מצריך. אם תצטרכו רק צביעת מדרגות עץ, ייתכן שתוכלו לסיים את הסיפור בכמה מאות שקלים בודדים ועד כ-1,500 ₪ – 2,500 ₪ בממוצע. 

אם אתם צריכים חידוש אשר כולל צביעה, שימון, שיוף ושימור, המחירים באופן טבעי יהיו גבוהים יותר. כדי לחסוך עלויות, חשוב לבצע השוואת מחירים לחידוש מדרגות עץ. כך תוכלו לדייק את השירות שתקבלו. 

תיקון מדרגות עץמדרגות עץ הן תוספת מקסימה ואותנטית בבתים רבים. הן עשויות בדרך כלל מעץ מלא ויכולות להחזיק מעמד שנים אם מתחזקים אותן היטב. עם זאת, לעיתים צריך שירות של תיקון מדרגות עץ כדי לשמרן ולחדשן בצורה נכונה. מתי נזדקק לשירות זה ומדוע?

מדרגות עץ חשופות לנזקים ודורשות תחזוקה שוטפת כדי לשמור על מראה טוב ומצב תחזוקתי טוב. במאמר זה נדבר על כמה מהבעיות הנפוצות ביותר במדרגות עץ, מה עליכם לעשות אם הן מתעוררות וכיצד לתקן אותן. נתחיל עם זיהוי הבעיה, מה שעשוי להצריך אבחון מקצועי, אבל אפשר גם לבדוק את המדרגות בעצמכם.

זיהוי הבעיה – האם צריך תיקון מדרגות עץ?

הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא להסתכל על המדרגות ולראות אם יש נזק או סימני בלאי, סדקים, שריטות המצריכות שיוף, סימנים להתעוותות של העץ, התרחבותו או התכווצותו. אם יש סדקים או נזקים גלויים לעין מסוג אחר, ייתכן שיהיה עליכם להחליף את כל השלבים במדרגות העץ, או רק את השלבים הפגומים של גרם המדרגות. 

אם אין נזק רב, אבל אתם רוצים לעדכן ולרענן את עיצוב ונראות גרם המדרגות שלכם, אז אתם יכולים לשייף אותן ולהחיל גימור חדש כגון צבע אדמדם או ציפוי של לכה. בסופו של דבר, אנשים רבים אינם מודעים לסוגי התיקונים השונים שניתן לבצע עבור גרם מדרגות העץ. על מנת למנוע נזק נוסף, חשוב להבין אילו סוגי תיקונים קיימים וכיצד הם פועלים.

אילו תיקונים קיימים עבור מדרגות עץ? 

ישנם כמה סוגים עיקריים של תיקונים שניתן לבצע עבור גרם מדרגות עץ. ישנם תיקונים מסורתיים וטיפולים כימיים, כאשר תיקונים מסורתיים כוללים הסרת לוחות רופפים או פגומים, שיוף ולאחר מכן מריחת גימור או צבע חדש על העץ. 

טיפולים כימיים כוללים ריסוס של תמיסה אנטי פטרייתית על העץ אשר הורגת פטריות ומונעת מהן לצמוח בחזרה, כמו גם שימון של מדרגות עץ וצביעה בעזרת חומרי איטום או לכה. החומרים האלו אינם רעילים לבני אדם, אבל כן צריך לתת להם להתייבש היטב לפני שמשתמשים שוב במדרגות. 

תיקון מדרגות עץ: מתי צריך לשייף את המדרגות? 

מתי צריך שיוף מדרגות עץ כחלק מתהליך התיקון שלהן? ובכן, התשובה לשאלה זו אינה פשוטה. זה תלוי בתדירות השימוש במדרגות, באיזה סוג תנועה יש עליהן, והאם אתם גרים באקלים לח או פחות לח. באופן טבעי, אם אתם מתגוררים בקרבה לקו חוף הים, ייתכן שתצטרכו שיוף, שימור וצביעת מדרגות עץ לעיתים יותר תכופות. 

כמו כן, אם המדרגות עוברות כל הזמן הליכה של ילדים וריצה עם מגפיים, אז כדאי לשייף אותן כל חצי שנה עד שנה. זה ימנע מהשלבים להתבלות מהר מדי, מה שעלול להוביל גם לסדקים ושברים במדרגות העץ שלכם. בסופו של דבר, שיוף הוא תהליך שמסיר את שכבת העץ העליונה. ובאופן טבעי, ככל שהשכבה הראשונית תהיה משופשפת, סדוקה ובלויה יותר, ככה תצטרכו לשייף את המדרגות ולצבוע אותן מחדש. 

קראו עוד: ליטוש פרקטים ודקים

כמה זמן לוקח תיקון מדרגות עץ?

אם אתם רוצים לדעת כמה זמן לוקח לתקן מדרגות עץ, אז אתם צריכים לדעת מה הבעיה. קודם כל, צריך לזהות את הגורם לנזק ולאחר מכן לקבוע כמה עבודה צריכה להיעשות באותה נקודה. ניתן להשתמש בכמה שיטות כמו שיוף, שימון וצביעה, או החלפת גרם המדרגות כולו אפילו בחלק מהמקרים. 

במילים אחרות, הזמן שייקח לתיקונים יהיה תלוי במה שצריך לעשות וכמה מיומן האדם שעושה אותם. בשורה התחתונה, תיקון מדרגות עץ הוא משימה שיכולה להיות מורכבת ולגזול לא מעט זמן. הסיבה לכך היא, שהמדרגות אינן רק פיסת עץ מוצקה אחת, אלא מורכבות מחתיכות רבות, לוחות, ברגים, שלבים ועוד חלקים שונים. 

כאשר חלק אחד ניזוק, זה יכול להשפיע על גרם המדרגות כולו. יש הרבה דברים שיכולים להשתבש בעת תיקון מדרגות עץ, או אפילו להתגלות תוך כדי. למשל, נזקים כמו סדקים פנימיים סמויים מהעין. לא פעם, הנזקים הנלווים מתגלים רק לאחר תחילת התיקון והפירוק של שלבי גרם המדרגות. ולכן חשוב האבחון המקצועי מראש על ידי אנשי מקצוע בתחום.

כמה עולה תיקון מדרגות עץ?

העלות לתיקון מדרגות עץ נקבעת על ידי גורמים שונים כמו גודל, סוג, גובה השלבים ומצב המדרגות. המחיר גם משתנה בהתאם למקום מגוריכם, כי עשויות להיות עלויות עבודה שונות באזורים שונים. למשל, בקו החוף יהיה צורך להקפיד על שימון ושימור העץ עקב הלחות הרבה באזור.

עלות תיקון מדרגות עץ תהיה תלויה במידת ההיקף של הנזק וכמה עבודה נדרשת על מדרגות העץ שלכם. המחיר יכול להשתנות גם בהתאם לחומרים שצריך להשתמש בהם לתיקונים, והאם צריך להוסיף התקנת לוחות עץ חדשים או לא. בממוצע, מחיר תיקון מדרגות עץ יכול לנוע בין 550 ₪ ל-1,500 ₪ ומעלה. כדי לחסוך עלויות עד כמה שניתן, בצעו השוואת מחירים לתיקון מדרגות עץ ובדקו את ההבדלים בין נותני השירות השונים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

משה ליטוש פרקטים

אנחנו מציעים שירותי ליטוש פרקטים ודקים במחירים נוחים, שירות מהיר ואמין. אנחנו מתמחים בליטוש פרקטים ודקים מכל הסוגים בעזרת הכלים המתקדמים ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:
053-3524891