חידוש וליטוש רצפות עץ

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חידוש וליטוש רצפות עץחידוש וליטוש רצפות עץ הם למעשה פעולות עם מטרה זהה- להעניק מראה חדש לרצפת העץ שלנו. על ידי חידוש וליטוש רצפות עץ ניתן לשפר את מראה הרצפה ולהקנות לה מראה חדש ורענן. מה זה אומר וכיצד מתבצע? על כך נרחיב במאמר הבא. 

מה זה חידוש וליטוש רצפות עץ?

רצפות עץ הן רצפות יפות ואיכותיות אך כאשר הן מתיישנות רואים את זה עליהן. הצבע קצת דוהה, העץ מתנפח, הפרקט התרומם מעלה, פתאום יכולות להופיע שריטות, חורים או פגמים שונים על גבי הרצפה והן לא רעננות כמו שהיו בהתחלה. לשם כך ניתן לבצע חידוש רצפת עץ. חידוש רצפת עץ יכול לכלול ניקיון של הרצפה ויישום שכבת פוליש או ליטוש, צביעה חדשה ויישום של חומר גימור חדש (שמן או לכה). 

כלומר, חידוש וליטוש רצפות עץ מאפשר לנו לנקות את הרצפה באופן מעמיק ולהעניק לה מראה מבריק, צעיר ורענן. במצב בו העץ התנפח, התרומם והחלו להופיע שריטות מומלץ לבחור בליטוש ובחידוש מלא ולא רק בשכבת פוליש חדשה. על ידי ליטוש מן היסוד ניתן להחזיר את הפרקט שלכם למראה חדש ויפהפה. 

כיצד מתבצע חידוש וליטוש רצפות עץ?

חידוש וליטוש רצפות עץ כוללים מספר שלבים שונים. על מנת להחליט מה לבצע וכיצד חשוב מאוד לדעת מה סוג רצפת העץ שעליה נבצע את החידוש והליטוש. לא כל פעולה ניתן לבצע על כל סוג רצפת עץ.  

ניקוי ניתן לבצע על כל סוג רצפת עץ בלי הבדל, במיוחד על גבי פרקט למינציה סינטטי. עם זאת יש לקחת בחשבון שבמידה ויש נזקים משמעותיים במראה של פרקט למינציה סינטטי מומלץ להחליף אותו בפרקט חדש ולא לבצע את התהליך.  

לעומת זאת, ליטוש לא ניתן ליישם על כל סוג של רצפת עץ. קודם כל יש לקחת בחשבון שעל מנת לבצע ליטוש יש להיעזר באיש מקצוע מיומן ובעל ניסיון שיודע לבצע את העבודה ולא יפגע בפרקט שלכם. תהליך הליטוש כולל הסרה של השכבה הישנה על ידי ליטוש ולאחר מכן יישום של שכבה חדשה. תהליך הליטוש כולל מספר שלבים קבועים בהם ליטוש, שיוף, ניקוי של שאריות ומריחת חומר גימור כמו לכה או שמן. 

מתי נבצע חידוש וליטוש רצפות עץ?

קשה לענות באופן חד משמעי מתי יש לבצע חידוש וליטוש רצפות עץ שכן התשובה תלוי בגורמים שונים כמו סוג רצפת העץ, איכות התחזוקה שלה, האם היא ממוקמת בחוץ או בפנים, האם נחשפה לאור שמש, האם נחשפה לחומרים כימיים, האם נחשפה למים, האם יש בעלי חיים שהציפורניים שלהן עלולות לשרוט את הרצפה ועוד. בממוצע חידוש וליטוש רצפות עץ הן פעולות שמומלץ לבצע פעם ב-5-10 שנים. 

כמובן שאין שום דבר חד משמעי מאחר שלכל בן אדם יש עניין אחר. לא לכולם אכפת מהמראה של רצפת העץ שלהם ורוצים שהיא תראה בדיוק כמו שהייתה בהתחלה.

יש לשים לב שלא כל סוג רצפת עץ ניתן לחדש מתי שרק נרצה. לדוגמא, פרקט תלת שכבתי ניתן לחדש רק פעמיים או שלוש בלבד. לעומת זאת, פרקט עץ מלא ניתן לחדש יותר פעמים אך הדבר יהיה תלוי בגורמים כמו איכות ההתקנה, איכות החידוש ואיכות התחזוקה. לעתים יהיה מומלץ רק ללטש במקומות שצריך ולא לבצע חידוש מוחלט. 

האם כדאי לבצע חידוש וליטוש רצפות עץ או להחליף את הרצפה?

שאלה נפוצה מאוד היא האם כדאי לבצע חידוש וליטוש או פשוט להחליף את הרצפה בחדשה. התשובה לשאלה זו תלויה במספר גורמים. קודם כל מה התקציב שיש לכם. חידוש וליטוש רצפות עץ בדרך כלל יהיה זול יותר באופן משמעותי מהחלפה של הרצפה באופן מוחלט. החלפת רצפה היא הליך מורכב ויקר יותר מאשר חידוש שנחשב להליך פשוט וזול יותר לביצוע. 

דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא מה מצב הרצפה. האם מדובר בנזקים אסתטיים בלבד או שמדובר בנזקים משמעותיים שנגרמו לרצפת העץ. במידה שנגרמו נזקים משמעותיים שלא ניתן לסדר לגמרי על ידי חידוש או ליטוש ההמלצה תהיה  להחליף את רצפת העץ בחדשה. 

כלומר, כל עוד לא קיים נזק מקיף ומשמעותי לרצפת העץ שלכם ההמלצה תהיה לבצע חידוש וליטוש רצפות עץ. במידה שאכן קיים נזק משמעותי תאלצו להחליף את הרצפה ברצפה חדשה. 

על מנת להיות בטוחים מה הפעולה המומלצת כדאי להיוועץ עם איש מקצוע שיגיע למקום, יבדוק את המצב וימליץ על הפעולה הכדאית. 

כמה עולה חידוש וליטוש רצפות עץ?

קשה לענות באופן חד משמעי כמה יעלה חידוש וליטוש רצפות עץ מאחר שהמחיר תלוי בגורמים שונים כמו סוג הרצפה, היקף העבודה, מורכבות העבודה, האם יתבצע רק ניקוי או גם ליטוש וצביעה, מה גודל הרצפה ועוד. 

ריכזנו לכם ממוצע מחירים לפעולות השונות- 

  • המחיר לליטוש פרקט עץ מתחיל מ-120 שקלים למ"ר. 
  • המחיר לחידוש פרקט פולימרי מתחיל מ-90 שקלים למ"ר. 
  • המחיר לליטוש פרקט למינציה מתחיל מ-80 שקלים למ"ר.
  • המחיר לחידוש פרקט גושני תלת שכבתי מתחיל ב-80 שקלים למ"ר. 

ליטוש רצפות עץרצפת העץ שלכם נראית דהויה, עייפה ולא מבריקה כמו שהייתה בעבר? לשם כך מומלץ לבצע ליטוש רצפות עץ. ליטוש רצפות עץ יכול להחזיר את הברק, הרעננות והזוהר לרצפת העץ שלכם. במאמר הבא נרחיב על ליטוש רצפות עץ. 

 

מה זה ליטוש?

לפני שנסביר על ליטוש רצפות עץ נסביר באופן כללי על פעולת הליטוש. ליטוש הוא פעולה בה משייפים, משחיזים ומצחצחים מוצר. למעשה ליטוש הוא פעולה גימור שמאפשרת להחליק את פני השטח וליצור שטח בעל תכונות של מראה. כלומר, על ידי ליטוש ניתן להבריק את המשטח ולגרום לו להחזיר אור עם פיזור נמוך ככל האפשר. 

מהו ליטוש רצפות עץ?

הליטוש הוא פעולה בה מבצעים ליטוש מן היסוד על גבי רצפת העץ שלכם. רצפות עץ הן רצפות יפות ואיכותיות אך כאשר הן מתיישנות רואים את זה עליהן. הצבע קצת דוהה, העץ מתנפח, הפרקט התרומם מעלה, פתאום יכולות להופיע שריטות, חורים או פגמים שונים על גבי הרצפה והן לא רעננות כמו שהיו בהתחלה. לשם כך ניתן לבצע ליטוש רצפות עץ. לאחר הליטוש בדרך כלל תתבצע גם צביעה חדשה ויישום של חומר גימור חדש (שמן או לכה). 

 

מדוע מבצעים ליטוש רצפות עץ?

הליטוש נעשה במטרה לחדש את רצפת העץ שלנו. על ידי ליטוש ניתן לנקות את הרצפה באופן מעמיק ולהעניק לה מראה מבריק, צעיר ורענן. במצב בו העץ התנפח, התרומם והחלו להופיע שריטות מומלץ לבחור בליטוש ובחידוש מלא ולא רק בשכבת פוליש חדשה. על ידי ליטוש מן היסוד ניתן להחזיר את הפרקט שלכם למראה חדש ויפהפה. 

 

מתי יש לבצע ליטוש רצפות עץ?

הליטוש הוא פעולה שמומלץ לבצע אחת ל-5-10 שנים. עם זאת קשה לענות באופן חד משמעי מתי יש לבצע ליטוש רצפות עץ שכן התשובה תלוי בגורמים שונים כמו סוג רצפת העץ, איכות התחזוקה שלה, האם היא ממוקמת בחוץ או בפנים, האם נחשפה לאור שמש, האם נחשפה לחומרים כימיים, האם נחשפה למים, האם יש בעלי חיים שהציפורניים שלהן עלולות לשרוט את הרצפה ועוד.

שימו לב- לא כל סוג רצפת עץ ניתן לחדש מתי שרק נרצה. לדוגמא, פרקט תלת שכבתי ניתן לחדש רק פעמיים או שלוש בלבד. לעומת זאת, פרקט עץ מלא ניתן לחדש יותר פעמים אך הדבר יהיה תלוי בגורמים כמו איכות ההתקנה, איכות החידוש ואיכות התחזוקה. לעתים יהיה מומלץ רק ללטש במקומות שצריך ולא לבצע חידוש מוחלט. 

 

כיצד מבצעים ליטוש עץ?

כפי שציינו ליטוש הוא פעולה שכוללת השחזה, שיוף וצחצוח. כמו כן בדרך כלל לאחר הליטוש תתבצע צביעה ויישום של שכבת גימור חדשה. לכן, יש לקחת בחשבון שהתהליך כולל מספר שלבים שונים. על מנת להחליט מה לבצע וכיצד חשוב מאוד לדעת מה סוג רצפת העץ שעליה נבצע את החידוש והליטוש. לא כל פעולה ניתן לבצע על כל סוג רצפת עץ. למעשה ליטוש הוא פעולה שלא ניתן ליישם על כל סוג של רצפת עץ מאחר שהוא כולל הסרה של השכבה הישנה ולעתים שלב זה יפגע ברצפה ויגרום נזקים חמורים יותר. 

קראו עוד: חידוש וליטוש רצפות עץ

החשיבות של איש מקצוע בליטוש רצפות עץ

אחד הדברים החשובים שיש לקחת בחשבון בליטוש רצפות עץ הוא איש המקצוע. על מנת לבצע ליטוש איכותי שיחזיק לזמן רב ולא יפגע ברצפה שלכם יש להיעזר באיש מקצוע מיומן ובעל ניסיון שיודע לבצע את העבודה. כפי שציינו, תהליך הליטוש כולל הסרה של השכבה הישנה על ידי ליטוש ולאחר מכן יישום של שכבה חדשה. חשוב מאוד שפעולות אלה יתבצעו על ידי איש מקצוע שיודע כיצד לבצע אותן בלי לפגוע ברצפה. תהליך הליטוש כולל מספר שלבים קבועים בהם ליטוש, שיוף, ניקוי של שאריות ומריחת חומר גימור כמו לכה או שמן. 

האם כדאי לבצע ליטוש רצפות עץ או לחדש את הרצפה?

שאלה נפוצה מאוד היא האם לבצע ליטוש רצפות עץ או פשוט להחליף את הרצפה בחדשה. התשובה לשאלה זו תלויה במספר גורמים. קודם כל מה התקציב שיש לכם. ליטוש רצפות עץ בדרך כלל יהיה זול יותר באופן משמעותי מהחלפה של הרצפה באופן מוחלט. החלפת רצפה היא הליך מורכב ויקר יותר מאשר ליטוש שנחשב להליך פשוט וזול יותר לביצוע. 

דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא מה מצב הרצפה. האם מדובר בנזקים אסתטיים בלבד או שמדובר בנזקים משמעותיים שנגרמו לרצפת העץ. במידה שנגרמו נזקים משמעותיים שלא ניתן לסדר לגמרי על ידי ליטוש רצפות עץ ההמלצה תהיה  להחליף את רצפת העץ בחדשה. 

כלומר, כל עוד לא קיים נזק מקיף ומשמעותי לרצפת העץ שלכם ההמלצה תהיה לבצע ליטוש רצפות עץ. במידה שאכן קיים נזק משמעותי תאלצו להחליף את הרצפה ברצפה חדשה. 

על מנת להיות בטוחים מה הפעולה המומלצת כדאי להיוועץ עם איש מקצוע שיגיע למקום, יבדוק את המצב וימליץ על הפעולה הכדאית. 

ליטוש רצפת עץרצפת העת בדירתכם צריכה חידוש? הליך ליטוש רצפת עץ הוא התשובה הטובה ביותר עבורכם. לא מעט אנשים כיום נעזרים בשירותי ליטוש רצפת עץ במטרה לחדש רצפת עץ בלויה. רצפת עץ נשחקת במרוצת השנים אך שלאחר מספר שנות שימוש מראה הרצפה נשחק, היא משנה את צבעה ולעיתים אך כוללת שריטות ופגיעות שונות. אם גם אתם מתמודדים עם רצפת עץ שחוקה, הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים להכיר אודות שלבי ליטוש רצפת עץ, לרבות כל הדגשים שיבטיחו שתעשו זאת נכון. אז רגע לפני שאתם בוחרים להזמין את החברה הראשונה שמציעה לכם שירותי ליטוש רצפת עץ, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות.

 

הכירו את כל סוגי הפרקטים הקיימים כיום

תחילה חשוב לדעת שכיום יש לא מעט סוגים של פרקטים שונים. פרקטים שאינם עשויים מעץ לא יכולים לעבור הליך ליטוש רצפת עץ. בחרתם לשלב פרקטים סינטיים בדירה שלכם? חשוב להימנע משלבי הליטוש שיכולים להרוס לגמרי את רצפת דירתכם. בחרתם לשלב רצפת עץ בדירה? שלבי הליטוש מתאימים במיוחד עבורכם. לא מעט אנשים כיום בוחרים לשלב רצפת עץ בחללים שונים בדירתם. הסיבה המרכזית לכך היא סיבה עיצובית. כיום יש מגוון רחב של גוונים בשלל צבעים, גדלים וצורות של ריצוף עץ המקנים לדירה מראה מרשים ויוקרתי. החלטתם לשלב רצפת עץ בדירתכם? חשוב להביא בחשבון שהבלאי שלה מהיר יותר בהשוואה לבלאי של כל סוגי המרצפות השונות.

קראו עוד: חידוש וליטוש רצפות עץ

כך מחדשים נכון רצפת עץ בלויה

הגיע הזמן לחדש את רצפת העץ שלכם? בשורות הבאות תכירו את כל מה שאתם חייבים לדעת אודות הליך ליטוש רצפת עץ. ראשית, חשוב לדעת שניתן להתגבר על כלל הסימנים, השריטות והמראה הבלוי. חברה מקצועית לליטוש עץ תצליח להשיב את מראה הרצפה שלכם למראה שהיה ביום הרכבתה. כיצד? בעזרת כמה שלבי ליטוש פשוטים.

 

ליטוש מקצועי וניקוי יסודי

בשלב הראשון החברה עורכת ליטוש יסודי המשיל את כל שכבת הלכה והשכבה הפגועה ברצפת העץ שלכם. חשוב להדגיש כי שלב זה הוא שלב יסודי שמטרתו לחשוף את חלקי העץ שאינם פגועים כלל. לכן, הליטוש צריך להיות עמוק ויסודי. לאחר שלב זה, עוברים לשלב ליטוש נוסף שכל מטרתו היא ליישר קו לאורך כל חלקי רצפת העץ בדירתכם. שלב זה מבטיח שכל חלקי הריצפה יעברו ליטוש אחיד. לפני שעוברים לשלב הבא של מריחת לכה לאיטום, חשוב לנקות היטב את כל החלל. ליטוש רצפת עץ מייצרת נסורת רבה המלכלכת את כל האזור. מעבר לשלב הבא של מריחת הלכה ללא ניקיון יסודי יביא ללכלוך שידבר לשכבת ההכנה וישאר שם לאורך שנים. לכן, קיימת חשיבות רבה לנקות היטב את כל החלל לפני שמתחילים בשלבי מריחת הלכה.

 

מריחת לכה איכותית בכמות הנדרשת

בשלב הרביעי והאחרון, כל שנותר זה למרוח לכה איכותית בכמות הנכונה במטרה להבטיח הכנה מלאה על העץ מפני נזקי מים. חשוב להדגיש כי לכה איכותית בכמות הנכונה יכולה להאריך את חיי רצפת העץ שלכם ולמנוע בלאי מהיר. חברות ליטוש שאינן מספיק מקצועיות ובוחרות לעשות שימוש בלכה שאינה איכותית, גורמים לבלאי מהיר של רצפת העץ בבית לקוחותיהם. מעבר לאיכות הלכה, חשוב לוודא שהחברה מורחת את הכמות הנכונה. ישנן לא מעט חברות שמנסות לחסוך בחומרים ומורחות שכבת לכה אחת בלבד. שכבה אחת תספג בעץ תוך זמן קצר, מה שיותיר אותו חשוף לכל נזקי הנוזלים ובלאי ההליכה.

הסיבות המרכזיות בגינן רבים נעזרים בשירותי ליטוש רצפת עץ

לכן, לפני שאתם ממהרים לבחור את החברה הטובה ביותר עבורכם שתסייע בהליך ליטוש רצפת עץ, חשוב שתכירו מספר טיפים פשוטים שיעזרו לכם לבחור נכון. רגע לפני שנגע בכל הטיפים המעשיים, חשוב שתכירו את הסיבות השכיחות ביותר שגורמות לאנשים רבים כיום להסתייע בשירותי ליטוש רצפת עץ. מתלבטים אם כדאי לבחור בשירותי ליטוש רצפת עץ? אלה הסיבות המרכזיות בגינן רבים מזעיקים את נותני השירות:

  • בלאי אסתטי

הסיבה הראשונה היא בלאי אסתטי. מראה רצפת העץ בדירתכם כבר לא כתמול שלשום? הגיע הזמן לשירותי ליטוש רצפת עץ. אנשים רבים מזעיקים שירותי ליטוש רצפת עץ בטענה כי הרצפה בלויה ופוגעת במראה האסתטי של הדירה. האסתטיקה מפריעה גם לכם? אל תהססו להזעיק שירותי ליטוש רצפת עץ.

 

  • בלאי שכבת ההגנה

סיבה נוספת שגורמת לרבים להזעיק את נותני שירות הליטוש היא בלאי של שכבת ההגנה על הרצפה. כפי שציינו מעלה, מטרתה של שכבת הלכה היא לאטום את העץ ולשמור עליו מפני בלאי מהיר של הליכה או נוזלים. הלכה שעך רצפת העץ שלכם בלויה? הגיע הזמן להסתייע בשירותי ליטוש רצפת עץ. השירותים הללו יבטיחו לכם חידוש מקצועי של שכבת המגן, מה שיאפשר לכם לשמור בצורה מיטבית על הרצפה למשך שנים ארוכות. לסיום, חשוב להדגיש כי לא כל חברה תדע להעניק לכם שירות מקצועי ומיטבי, לכן חשוב לקרוא כמה שיותר חוות דעת אודות שירותיה. בחרו את החברה עם חוות הדעת החיוביות והממליצות ביותר.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

משה ליטוש פרקטים

אנחנו מציעים שירותי ליטוש פרקטים ודקים במחירים נוחים, שירות מהיר ואמין. אנחנו מתמחים בליטוש פרקטים ודקים מכל הסוגים בעזרת הכלים המתקדמים ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:
053-3524891