חידוש דק איפאה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חידוש דק איפאהאם אתם מתעניינים לגבי חידוש דק איפאה, כדאי לדעת כי שמו המדעי של עץ האיפאה הוא: Tabebuia, וזהו עץ אשר צומח בעיקר במדינות מרכז ודרום אמריקה. מה צריך לדעת לפני חידוש דקים מעץ האיפאה? המשיכו לקרוא. 

רגע לפני שמזמינים חידוש דק איפאה או שירות של שימור דקים מעץ, צביעת דק, ליטוש דקים ועוד, יש לציין כי עצי האיפאה הם עצים חזקים ובעלי גוונים חומים כהים. גוונים אלו נובעים מצפיפות חלקיקים גבוהה, מה שבתורו משליך על סוג התחזוקה שהעץ יצריך ממכם. צפיפות חלקים גבוהה משמע דחיסות גבוהה יותר, משמע שיטת חידוש ייעודית לסוג העץ הזה. 

שלבי חידוש דק איפאה

חידוש דק איפאה הוא דרך טובה לשמור אותו במצב טוב ולגרום לו להחזיק מעמד זמן רב יותר, כאשר השלב הראשון הוא בדרך כלל לשייף את פני השטח של הדק. שלב זה יסיר כל לכלוך או פסולת רופפים שיכולים להזיק לעץ, יעזור לו לספוג צבע טוב יותר, ואפילו ישפר את החיכוך של הדק. 

עליכם להשתמש במלטשת כוח ידנית למשימה זו, וחלק מאנשי המקצוע משתמשים גם במלטשת חשמלית. לאחר מכן, עליכם למרוח איטום עם מברשת או רולר. עליכם לוודא שאתם מכסים את כל המשטחים של הדק, כולל סדקים ותפרים בין לוחות כמו גם סביב עמודים, קורות או מדרגות ומאפיינים אחרים. 

לבסוף, אנשי הניקוי ימרחו צבע או חומר שימור ייעודי לעץ איפאה, בנוסף לחומר האיטום. חשוב מאוד לזכור, יש לנקות ולבדוק היטב את הדק לפני תחילת תהליך החידוש. יש לשייף, ללטש את העץ ולטפל בחומר איטום מגן.

למה חשוב לשמן דק-עץ איפאה?

שמן דק עץ הוא מוצר טבעי ולא רעיל, המסייע בהגנה על רצפות עץ מפני נזקי מים וסוגים אחרים של בלאי. התהליך של השימון גם עוזר להפחית את הסיכון להיווצרות עובש או טחב על רצפת העץ, מה שמפחית תיקונים יקרים בעתיד. בתוך כך, שמן דק עץ הוא נוזל שקוף העשוי משמנים טבעיים. הוא משמש לתחזוקה, למטרת הגנה נגד מזיקים וכדי לייפות ריצוף עץ.

ללא תהליכים של שימור ושימון עץ איפאה, עם הזמן יכולים להיווצר סדקים ואזורים בהם העץ מתרחב, מאבד צורה או מתעוות. זאת, במיוחד אם דק העץ שלכם חשוף לרטיבות רבה, לחות, אין מעליו קירוי המגן מהגשם וכולי. 

האם חידוש דק מעץ איפאה כולל גם ליטוש העץ?

חידוש דק עץ כולל שיוף העץ להסרת כל נזק פני השטח ומריחת שמן או איטום להגנה מפני מים ומזג אוויר. ליטוש העץ אינו הכרחי לחידוש דק, אבל במקרים רבים ליטוש דק עץ יהיה מומלץ כדי להחליק את השטח ולהכין אותו לקראת היישום של חומרי השימור או הצבע. 

אמנם לא תמיד יש צורך ללטש את דק האיפאה לאחר או במהלך חידושו, אבל זה יגרום לעץ להיראות יפה יותר אם תעשו זאת. ואם מחליטים ללטש, יש ללטש רצפת עץ באיכות טובה באופן קבוע כדי לשמור על המראה המקורי שלה. ליטוש רצפת העץ יכול לסייע בהסרת לכלוך, כתמים ושאר סימנים המצטברים עם הזמן.

טיפים לתחזוקה נכונה של דק עץ איפאה

ישנן דרכים רבות בהן תוכל לתחזק את דק עץ האיפאה שלכם. אחד ההיבטים החשובים ביותר הוא לוודא שאתם משתמשים בסוג הניקוי והסילר המתאים לסוג העץ שברשותכם. ישנם מגוון מוצרי ניקוי ואיטום הזמינים בשוק, אז הקפידו לבצע את המחקר שלכם ולבחור בחומרים ייעודיים לסוג הרצפה שלכם.

כמו כן, בדקו את הדק מדי שנה ונסו לאתר סדקים, פיצולים ומחברים חסרים, מקומות בהם העץ מתעוות, מתרחב ועוד. תקנו כל נזק לפני שהוא הופך רציני יותר ויקר לתיקון מאוחר יותר, מה שיחסוך לכם לא מעט כסף בכיס בטווח הארוך. אם תעשו זאת ותקפידו על תחזוקה שוטפת ראויה, חידוש דק איפאה יהיה קל הרבה יותר בהמשך. כלל האצבע הוא, שככל שתזניחו את העץ, ככה חידוש דק איפאה יהיה מורכב ויקר יותר. 

טיפים למציאת חברה לחידוש דק עץ איפאה

הדבר הראשון שיש לקחת בחשבון הוא, מיקום החברה. אתם רוצים שהחברה תהיה קרובה כדי שאנשי הניקוי יוכלו להגיע במהירות ולבצע את העבודה. הדבר השני שיש לקחת בחשבון הוא הניסיון שלהם. אם הם עסקו כבר זמן מה בתחום של חידוש דקים איפאה, אז אנשי הניקוי צריכים להיות בעלי ניסיון רב ויוכלו לבצע את העבודה כמו שצריך. 

הדבר השלישי הוא המחיר, אבל אל תלכו רק עם האופציה הזולה ביותר, כי לא בטוח שזה שווה את זה בטווח הארוך. איך אומרים? לעיתים הזול יוצא יקר. וככה גם רלוונטי לגבי חידוש דק איפאה, שיעלה לכם בין 15 ₪ ל-45 ₪ בממוצע למטר רבוע. יש לציין, המחירים יכולים להשתנות בהתאם למצב הדק, הניסיון של החברה, סוג השימור שצריך לבצע בדק ועוד. כך או כך, בצעו השוואת מחירים לפני והיו שקטים שאתם מקבלים שירות מדויק. 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

משה ליטוש פרקטים

אנחנו מציעים שירותי ליטוש פרקטים ודקים במחירים נוחים, שירות מהיר ואמין. אנחנו מתמחים בליטוש פרקטים ודקים מכל הסוגים בעזרת הכלים המתקדמים ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:
053-3524891