איך צובעים דק ישן?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אם אתם שואלים כיצד צובעים דק עץ ישן, אתם בעצם רוצים להשיג 2 מטרות ב"מכה" אחת: 1) חידוש דק העץ שלכם. 2) שימור דק העץ לאורך טווח. הנה כל מה שרציתם לדעת על צביעת דקים עץ, המדריך המלא – המשיכו לקרוא. 

כאשר מדובר על צביעת דק עץ ישן, למעשה בכלל מתכוונים לפעולה אחרת שהיא לא בהכרח צביעה בעזרת צבע. בעצם מתכוונים לפעולה ש שימון דק עץ, מה שמוביל לשימור שלו מפני נזקים כמו סדקים, התרחבות או התכווצות של העץ, התעוותות שלו וכולי. לרוב, יהיה מדובר בשימון שמעניק צבע או גוון שקוף, גווני עץ ואדמה. 

צביעת דקים מעץ בגווני אדמה – מדוע? 

כאמור, צביעת, שימון ושימור דקים מעץ הן פעולות אשר מצריכות שימוש בצבעי אדמה. מדוע? מכיוון שצבעים שאינם מתאים לצבע העץ יכולים לגרום לעץ להוציא שרף החוצה. בכך, הנראות של דק העץ שלכם תיהרס ודק העץ אפילו יהיה בלתי שמיש. 

אגב, במיוחד דקים מעץ שעשויים עץ אורן, הם מוציאים החוצה שרף בכמויות גדולות כאשר צביעת ושימון העץ אינם מתבצעים עם הצבעים הנכונים. אם משתמשים בגווני אדמה ובחומרים המתאימים לשימור דק העץ, זה אמור לטפל בבעיה הנפוצה של הוצאת שרף מדק העץ.

עצי ארז, איפאה ובאופן כללי – ומתי מבצעים שימון וצביעת דקים? 

ישנם 2 מצבים עיקריים אשר מצריכים צביעת, שימון ושימור דקים מעץ. המצב הראשון הוא כאשר רוכשים דק עץ חדש (השימון מתבצע בעת ההתקנה ואמור להיכלל במחיר ההתקנה). מצב זה שמור לדקים מעץ אשר עשויים עץ ארז או איפאה, שאילו סוגי עצים אשר מצריכים שימון כבר בעת ההתקנה של הדק. 

המצב השני הוא כאשר רוכשים ומתקינים כל דק עץ חוץ מאשר ארז ואיפאה. מצב זה שמור לרוב סוגי הדקים (חוץ מארז ואיפאה), כאשר הפואנטה תהיה לתת לעץ להתאקלם בגינה שלכם בערך חצי שנה. בדרך כלל, יהיה מומלץ לבצע את השימון לקראת האביב. רוב הדקים, חוץ מארז ואיפאה, כאשר משמנים אותם ישר בהתחלה, יכולים להוציא שרף והנראות הכללית של העץ פשוט תיהרס. 

קראו עוד: חידוש דק איפאה

צביעת דק עץ ישן – איך יודעים שהגיע הזמן?

אם יש לכם דק עץ ישן בגינה שלכם, אתם ודאי כבר יודעים לזהות לבד את הנקודה שכבר מצריכה צביעה ושימון. אתם ודאי זוכרים איך פעם דק העץ שלכם היה נראה טוב, לעומת היום, שכנראה כבר מראה סימני הזדקנות. לרוב יהיה ניתן להבחין בקלות בסדקים בעץ, התפוררות שלו, ברגים שמשתחררים מהעץ עקב התעוותותו וכולי. 

מומלץ מאוד לא להזניח את דק העץ ולא להגיע למצב שבו הדק שלכם מתפורר, כי במקרים כאלו השימון עשוי שלא להיות מספיק כדי להציל את הדק. במקרים כאלו ייתכן שתצטרכו תיקון דק עץ, החלפת קורות עץ בדק ושיפוץ כללי של הדק. מטבע הדברים, התהליך גם יהיה יקר יותר מאשר צביעת דק עץ או שימון דק עץ. 

מה חשוב לדעת על שיוף דק עץ טרם צביעתו? 

ישנם סוגים שונים של צבע, טכניקות ושיטות צביעת דקים, שבהם אתם יכולים להשתמש עבור הפרויקט הזה, ויש גם מספר שיטות שונות שבהן אפשר להשתמש כדי לצפות או לשמן את הדק עם הצבע. 

אחת האפשרויות הפופולריות היא שימוש במכשיר שמרסס, אשר יעניק ציפוי אחיד ללא טפטופים או בועות. אתם יכולים גם להשתמש במברשת עם צבעים על בסיס מים או שמן, אבל זה ייקח יותר זמן וידרוש יותר מאמץ, יותר דיוק ובכללי עבודה יותר סובלנית.

בדרך כלל, הדבר הראשון שאנשי המקצוע יהיו צריכים לעשות הוא, לשייף את דק העץ. התהליך של שיוף דק הוא בעצם מה שיסיר את כל הלכלוך, העובש ויישר את הבדלי הגובה על פני השטח של הדק. נתעכב על כך רגע, ונסביר כי עם הזמן נוצרים הבדלי גובה בדק העץ עקב בלאי ושפשוף של העץ. מעבר לכך שצריך ליישר את ההפרשים בגובה, התהליך של השיוף למעשה יוצר מחדש נקבוביות בעץ ומסייע בהחדרת הצבע והשמן פנימה. 

טיפים לאיתור אנשי מקצוע עבור שימור דק עץ

קודם כל, אתם צריכים למצוא מישהו שיש לו ניסיון בסוג הספציפי של רצפת העץ שאתם רוצים לתקן, לצבוע, לשמן או לשמר. לדוגמה, אם אתם רוצים את הרצפה שלכם בגימור פוליאוריטן מבריק, אז אתם צריכים למצוא מישהו שיש לו ניסיון בסוג זה של גימור. על אותו משקל של הדברים, אם יש לכם דק עץ עשוי ארז, איפאה או כל סוג עץ אחר, תאתרו אנשי מקצוע שיש להם ניסיון עם סוגי העצים האלו. 

לבסוף, כאשר מחפשים אנשי מקצוע, ודאו שהם מורשים ומבוטחים. בדרך זו, אם משהו יקרה בנכס שלכם, תוכלו לדבר עם חברת הביטוח ולקבל את השיפוי המגיע לכם. ובאותה הנשימה, ודאו כי אנשי המקצוע מציעים אחריות על העבודה שלהם.

וטיפ אחרון מאיתנו, תמיד תדאגו לבצע השוואת מחירים לצביעת דקים מעץ. 

צביעת דק חדשישנם סוגים רבים ושונים של רצפות ודקים מעץ, אך הסוגים הנפוצים ביותר הם דקים עשויי עץ ארז, אורן ועץ איפאה. צביעת דק חדש היא משימה שמצריכה קצת ידע וניסיון, אולי גם סיוע מאת אנשי מקצוע. עם זאת, יש כמה דברים שכדאי לדעת אם אתם רוצים לעשות את זה בעצמכם, תתחילו בלקרוא את הדגשים הבאים שריכזנו עבורכם. 

דקים מעץ ורצפות עץ הן תוספת נהדרת לכל חצר של בית. הדקים מוסיפים חמימות, אופי ואלגנטיות לכל חלל ושטח, אבל הטיפול בהם יכול להצריך הרבה עבודה, סובלנות וכלים נכונים. אם אתם רוצים למצוא אנשי מקצוע לשימון, צביעה ושימור דקים מעץ, כדאי תמיד לחפש את מי שיש לו ניסיון עם חומרי הדק מהסוג שלכם. זה לא רק יקל על התהליך, אלא גם יבטיח שהרצפות שלכם יחזיקו מעמד זמן רב ככל האפשר. אם כך, היכן מתחילים עם צביעת דק חדש?

שלב ראשון בתהליך צביעת דק חדש 

דקים מעץ הם פופולריים בבתי אב רבים בגלל היתרונות האסתטיים, העיצוביים והפרקטיים שהם מספקים. עם זאת, חשוב לטפל בהם היטב כדי שיוכלו להחזיק מעמד לאורך זמן. אם אתם מתכננים לצבוע את הדק שלכם, כדאי שתדעו שיש סוגים שונים של צבע לעץ, ושחשוב לבחור את הצבע המתאים לסוג הדק שלכם.

למרות שהוא חדש, השלב הראשון בתהליך תחזוקת הדק הוא לתת לעץ ניקוי טוב עם מים וסבון או חומר ניקוי המיועד לדקים. אתם יכולים גם להשתמש בכל מוצר ניקוי אחר שאינו מכיל אקונומיקה או כלור, שעלולים לגרום להתפצלות, התרחבות, התעוותות, סדקים או נזק אחר לעץ שלכם. מה השלב השני בתהליך צביעת דק חדש? המשיכו לקרוא. 

שלב שני בצביעת דק – שיוף דק העץ במקרה הצורך 

שיוף דק העץ לפני הצביעה זה חשוב כי זה מסיר את הצבע והלכה הישנים, מה שיעזור לצבע ולכה החדשים להיצמד טוב יותר ללוחות העץ. כמו כן, אם יש צורך בכך, תהליך השיוף עוזר בהסרת כל הלכלוך מפני השטח של דק העץ וגם מספק משטח נקבובי יותר לצביעה.

חשוב לציין, לא בכל המקרים צביעת דק חדש מצריכה גם שיוף. יתרה מכך, שיוף לא מקצועי יכול בהחלט לגרום לנזקים בדק העץ שאחר כך יצריכו תיקונים במאות שקלים ואולי גם אלפי שקלים. התהליך של השיוף אמור ליצור נקבוביות בעץ כדי שהצבע והשמן ייספגו בו, כמו גם ליישר הבדלים בגובה בין קורות העץ. אם מדובר בצביעה של דק חדש, ייתכן כי תהליך השיוף לא יהיה נדרש. 

כמה דגשים בצביעת דקים מעץ 

הדבר החשוב ביותר לעשות הוא לשמור על העץ לח על ידי מריחת שמן או צבע הכולל שמן-שימור כל כמה שנים. והאמת היא, שהמחמירים טוענים כי צריך לבצע צביעה ושימור בכל חצי שנה ועד שנה. כך או כך, על מנת שסוג הצבע שרכשתם יעבוד בצורה יעילה, יש למרוח אותו בשתי שכבות ולאחר מכן להשאירו למשך 24 שעות לפני שהולכים עליו או משתמשים בו כמשטח לרהיטים.

אם מדובר על תהליך של צביעת דק חדש, לא בטוח שתצטרכו 2 שכבות של שימון או צבע. הכול תלוי במצב הנוכחי של הדק שלכם ועד כמה הקפדתם לשמר אותו עד היום. ואם כבר הזכרנו תחזוקת דקים מעץ, בואו נבין כיצד יודעים שהגיע הזמן לצבוע דק עץ. 

כיצד יודעים שהגיע הזמן לצבוע דק עץ? 

אם מדברים על דק עץ עשוי ארז או איפאה, צביעת דק חדש תהיה אפשרית כבר בעת ההתקנה של דק העץ שלכם. אם מדובר על כל סוג של עץ חוץ מארז ואיפאה, כל האצבע הוא שמומלץ להמתין כחצי שנה עד צביעת הדק. המטרה היא לתת לעץ להתאקלם לסוג האקלים ולחצר שלכם, ורק אחר כך לשמן או לצבוע אותו. 

אם לא מדובר על דק עץ חדש אלא ישן, אתם תדעו בקלות כשיהיה צורך לצבוע את הדק. הוא בדרך כלל יאבד מהצבע שלו, במקרים של הזנחה הוא יתפורר, יהיה יבש, או שברגים יתחילו להשתחרר מקורות העץ. מיותר לציין, אבל בכל זאת נדגיש שלא מומלץ להגיע למצב הזנחה שכזה. במקרים אלו, ייתכן שתצטרכו תיקון דק עץ, חידוש דקים מעץ או שיקום דק עץ (ולאו דווקא צביעת דקים). 

טיפים לאיתור אנשי מקצוע עבור צביעת דק עץ 

באופן כללי, ניתן למצוא אנשי מקצוע לשימון, צביעה ושימור דק עץ על ידי חיפוש אחר קבלנים באזור מגוריכם או על ידי פנייה לחברים ובני משפחה שקיבלו שירותים כאלה בעבר. כדאי גם לשאול את הקבלן על טיב העבודה שלו, כמה זמן הוא בעסק ומה תהיה העלות הסופית של צביעת דק עץ חדש או ישן יותר.

כמו כן, מומלץ לערוך השוואת מחירים לצביעת דק עץ. אתם תופתעו לגלות שישנם הבדלים מהותיים במחירים בין החברות ואנשי המקצוע, מה שמומלץ לדעת מראש ובכך להוזיל עלויות בכיס. עם זאת, השתדלו לא ללכת על אנשי המקצוע הכי זולים שתמצאו, וכן תוודאו שהם מציעים אחריות על עבודתם. 

צביעת דקיםצביעת דקים מעץ היא סוג של אמנות. זה אולי לא נראה ככה, אבל יש הרבה טכניקות שאתם צריכים לדעת כדי לצבוע דק עץ, מה שלרוב יכלול גם שימון ואולי אף ליטוש של לוחות העץ. הנה כמה דגשים וטיפים לגבי צביעת דקים עץ. 

ישנן דרכים רבות ושונות לצבוע דק עץ, אך יש גם כמה דברים שכדאי לדעת לפני שמתחילים. הצעד הראשון הוא לוודא שהדק שלכם נקי ויבש; זה יעזור לצבע להיצמד טוב יותר. תצטרכו גם לאטום את לוחות העץ לפני צביעתם, מה שניתן לעשות באמצעות מברשת, רולר או מרסס. מה עוד? ובכן, צביעת דקים תצריך לעיתים גם שימון של לוחות העץ.

מדוע דק עץ מצריך שימון מדי פעם?

אם אתם רוצים שהדק שלכם יחזיק מעמד לאורך שנים, חשוב שתתחזקו אותו כראוי. אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא על ידי שימון של הדק מדי פעם. שמן הוא דרך מצוינת לשמור על הדק במיטבו. הוא יגן על העץ ממזג אוויר קשה, והוא גם יעניק לכם משטח יפה וחלק שהרבה יותר קל לניקוי.

שמן מסייע בהגנה על העץ מפני נזקי מים ומפני חרקים כמו טרמיטים, שעלולים לפלס את דרכם לתוך העץ ולגרום בסופו של דבר נזק מבני גדול. לפיכך, צביעת דקים מעץ אינה מספיקה כדי לשמור אותם במצב טוב. אתם גם צריכים לשמן את הדק מדי פעם.

רגע לפני צביעת דק מעץ – האם צריך גם ללטש את הדק?

צביעת דקים מעץ היא דרך נפוצה להעניק להם חיים חדשים ולגרום להם להיראות נהדר. אבל לפני הצביעה, האם צריך ללטש גם את הלוחות של העץ? ובכן, הכול תלוי בסוג הצבע, סוג העץ ובאפקט הרצוי. אם אתם משתמשים בצבע מבריק, אז עדיף ללטש תחילה כי זה יספק משטח חלק יותר ליישום של הצבע. 

אם אתם משתמשים בצבע חצי מבריק, אין צורך בליטוש בהכרח, מכיוון שלצבעים אלה יש מעט מאוד ברק. עם זאת, במקרים מסוימים ליטוש דק עץ יידרש כאשר יתגלו אי אלו פגמים בדק העץ. בסופו של דבר, אם אתם מחפשים את התוצאה הטובה ביותר האפשרית, אז כדאי לשקול לצבוע את הדק ולהבריק אותו לאחר מכן. זאת, כדי להיפטר מכל שריטות או סימנים שאולי נותרו מאחור מעבודת הצבע. הפוליש גם יעניק לרצפת העץ ברק שיימשך לא מעט זמן, מה שגם ייראה אטרקטיבי וגם יחסוך עלויות תחזוקה בטווח הארוך.

בכל כמה זמן צריך לצבוע, לשמן ולשמר דק עץ? 

דקים עץ מוזנחים לעיתים קרובות, אבל צריך לתחזק אותם על בסיס קבוע. חשוב לדעת באיזו תדירות לצבוע, לשמן ולתחזק את הדק שלכם, בהתאם לסוג העץ ממנו הוא עשוי, האם הוא אטום או לא, בהתאם לתנאי האקלים בו אתם גרים ועוד. 

בסופו של יום, התדירות שבה צריך לצבוע ולתחזק דק תלויה בסוג העץ ממנו הוא עשוי. ברוב המקרים, יש לצבוע, לשמן ולתחזק מרפסות עץ מדי שנה. בהתאם לסוג הצבע או השמן המשמשים, ייתכן שיהיה עליכם לעשות זאת לעתים קרובות יותר. לדוגמה, אם אתם משתמשים בצבע על בסיס מים, יהיה צורך לעשות זאת לעתים קרובות יותר. זאת, מכיוון שצבעים על בסיס מים אינם מחזיקים מעמד זמן רב כמו סוגים אחרים של צבעים.

אילו סוגי צבעים מומלצים עבור צביעת דק עץ?

עץ הוא חומר רב תכליתי וטבעי שניתן לצבוע בצבעים רבים ושונים. כדאי לבחור צבע שיתאים לסביבה ולא יתנגש עם אלמנטים אחרים של הגינה או הדק, כשם שחשוב יהיה לבחור את האפקט הרצוי. במילים אחרות, צבעים שונים ישקפו מצבי רוח שונים. 

לדוגמה, דק חום-אדמדם עשוי לגרום לאנשים להרגיש רגועים יותר ובבית, בעוד שצבעים כהים עשויים ליצור עיצוב מעט כבד. כמו כן, יש לזכור כי צבע בהיר נוטה יותר להראות לכלוך מאשר צבעים כהים, לכן חשוב לשקול כמה זמן אתם רוצים להשקיע בתחזוקת הדק שלכם באופן כללי לאחר צביעת דקים. 

בשורה התחתונה, צביעת דק עץ אינה משימה קלה. יש הרבה שיקולים שצריך לקחת בחשבון לפני שמתחילים לצבוע. סוג הצבע הזמין בחנויות, סוג העץ והצבע הרצוי, הם רק חלק מהדברים שצריך לקחת בחשבון. מה עוד צריך לקחת בחשבון? את בחירת אנשי המקצוע הנכונים למשימה הזאת.

טיפים לבחירת אנשי מקצוע עבור צביעת דק-עץ

כמה מהדברים שעליכם לקחת בחשבון לפני שכירת איש מקצוע הם: 1) ניסיון הקבלן בענף. 2) זמינות והיענות הקבלן לצרכיכם ולסוג הדק שלכם. 3) תמחור הקבלן. 4) זמינות הקבלנים במקרי חירום או בסופי שבוע. 5) סוג האחריות שתקבלו על העבודה של צביעת דקים עץ. 

בסופו של דבר, ישנם גורמים רבים התורמים למראה הכללי של רצפת העץ, לכן חשוב שתבחרו באנשי מקצוע בעלי ניסיון בעבודות מסוג זה. ככל שהשירות יהיה מקצועי יותר, ככה הרצפה שלכם תישמר לאורך זמן. טיפ מאיתנו, בקשו תמיד רשימת לקוחות ממליצים מהקבלן. 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

משה ליטוש פרקטים

אנחנו מציעים שירותי ליטוש פרקטים ודקים במחירים נוחים, שירות מהיר ואמין. אנחנו מתמחים בליטוש פרקטים ודקים מכל הסוגים בעזרת הכלים המתקדמים ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:
053-3524891